Veel gestelde vragen werkplek online

Hieronder een overzicht van de meest gestelde vragen doorgebruikers.
Voor al uw vragen kunt u ook terecht via tel. 010-41305031 of mail naar sales@alfacom.nl.
Hoe voer ik een exchange migratie uit voor Office 365?
Een exchange migratie kan lastig zijn. Microsoft heeft speciaal voor Office 365 een migratie tool ontwikkeld. Of u nu van pop of on-premise komt. In de volgende URL vindt u de tool http://techet.microsoft.com/en-us/exdeploy2010/default(EXCHG.150).aspx#Index. Als u meer training wilt over een Office 365 exchange migratie kunt u de onderstaande link volgen daar laten ze precies zien hoe u een migratie kunt uitvoeren. www.microsoftvirtualacademy.com/Content/ViewContent.aspx?et=1836&m=1834&ct=13655 .
Office 365 is user-based mag je in exchange meerdere domeinen aanmaken per user?
Ja dat mag. Als Paul Hermans van xict een e-mail adres heeft en daarnaast ook in meerdere boxen moet van bijv. verkoop en een info is dat nog steeds 1 user. U kunt dan met 1 abonnement bijv. aanmaken Paul.hermans@xict.nl, verkoop@xict.nl en info@xict.nl . U kunt ook gratis Shared inboxen aanmaken. Deze zijn 10GB per box. Bij sales@…nl kunt u dan de verschillende users toegang of geen toegang geven.
Mag ik Office 365 downgraden naar een oudere versie?
Nee, door de nieuwe streaming technologie krijgt u altijd de laatste nieuwe versie. Downgraden is niet mogelijk!
Mag Office 365 op een terminal server (RDS) geinstalleerd worden?
Ja, de Office Pro Plus desktop versie mag u bij bepaalde abonnementen op een RDS installeren. Office Pro Plus mag u namelijk per user 5 keer installeren. 1 van deze installaties mag u gebruiker voor een RDS instal. Dit geldt enkel voor de Office 365 Pro Plus, E3 en E4 abonnementen. De activatie daarvan gaat door middel van Shared Computer Activation.
LET OP!!! Office 365 mag geïnstalleerd worden op een fysiek dedicated SPLA omgeving en op Microsoft Azure!!!
In de Office portal dienen klanten om de 100 dagen het wachtwoord te veranderen. Kan dit worden aangepast?
Ja dat kan via Powershell! Op deze pagina wordt uitgelegd hoe http://onlinehelp.microsoft.com/en-us/office365-enterprises/hh534387.aspx
Hoe is back up geregeld in Office 365?
Backup zit standard in Office 365. De retentietijd is 30 dagen. U kunt verwijderde bestanden tot 30 dagen terugvinden in de prullenbak. Wanneer deze is geleegd kan men nog een keer 30 dagen terug door een ticket aan te vragen bij Microsoft via 020 500 1002 optie 4. Daarnaast heeft u in het E3- en E4-abonnement de legal hold optie. Alle data blijft dan bestaan zolang het abonnement loopt. Vooral bij advocatuur is dat belangrijk. Per user kan je deze optie aan of uit zetten.
Is versiebeheer mogelijk in Office 365?
Ja, dit kan gemanaged worden via het beheer portal. Zie hier hoe u versiebeheer aan kunt zetten: http://office.microsoft.com/nl-be/sharepoint-online-small-business-help/hoe-werkt-versiebeheer-in-een-sharepoint-lijst-of-bibliotheek-HA101972549.aspx
Op welk platform kan Office 365 geinstalleerd worden?
Office 365 wordt ondersteund op windows 7 en 8. Op voorgaande versies wordt geen support verleend. Zie hier de link naar de systeemvereisten voor office 365 http://office.microsoft.com/nl-nl/products/office-systeemvereisten-FX102921529.aspx
Hoe vaak mag u Office instaleren?
Bij de abonnementen waarin een fysieke desktop instal zit mag u per user op 5 devices office installeren. Dit mag zijn een pc, laptop, mobile device en zelfs een RDS(RDS instal is wel afhankelijk van het abonnement). Je mag Office 365 zelfs thuis installeren voor zakelijke doeleinden.
Hoeveel Storage zit er in een Office 365 abonnement en is dit uitbreidbaar?
klik de onderstaande link voor het overzicht. De Storage is uibreidbaar.
Klik hier voor een overzicht van de hoeveelheid data welke de klant krijgt
Kan ik een volledige demo omgeving krijgen zodat ik mijn klanten kan laten zien wat office 365 doet?
Ja dat kan via de volgende URL https://www.microsoftofficedemos.com
Kan ik een demo omgeving omzetten naar en betaald account?
Ja als het, hetzelfde abonnement is zeker. Een E3-demo account omzetten naar een midsize abonnement kan niet. Adersom ook niet. Het is bijv. wel mogelijk om met E3 te testen en dan alleen Exchange online af te nemen. Midsize testen en dan exchange online afnemen kan niet. Alleen de E plannen en losse producten zijn met elkaar te verlengen upgraden of te downgraden.
Kan ik voor dezelfde klant abonnementen combineren?
Ja en nee. De E1, E3 en E4 abonnementen zijn te combineren met elkaar en ook met de losse oplossingen zoals exchange online. Helaas kunt u de office 365 Midsize (middelgrote en grote ondernemingen) en SB Premium (professionals en kleine bedrijven premium) abonnementen niet met elkaar, met de E plannen of losse oplossingen combineren. P1 (office 365 voor professionals en kleine bedrijven) kunt u wel met de SB premium (office 365 voor professionals en kleine bedrijven) combineren.
Kan ik abonnementen downgraden of upgraden?
Ja bij de nieuwe abonnementen kan je gewoon naar een hoger of lager abonnement veranderen. Je kan zelfs diverse abonnementen naast elkaar laten draaien.
Wat gebeurt er als de klant niet meer betaald voor de dienst of failliet gaat? Is er een “grace period”?
De dienst heeft een grace period van 30 dagen. Wat wil zeggen dat de dienst nog 30 dagen doorloopt met volledige functionaliteit. Na 30 dagen stopt de functionaliteit. Na 60 dagen kan je helemaal geen gebruik meer maken van de dienst. Na 90 dagen is alle data verwijderd. Als de klant niet meer betaald of failliet gaat dienen zij dus tijdig de data te migreren.
Kan ik het abonnement ten alle tijden beëindigen?
Ja en Nee. Wanneer je de licenties bij per jaar inkoopt in OPEN dan kan het niet. Er vindt dan in geen geval een restitutie plaats wanneer de licenties in OPEN binnen het jaar beëindigd worden. Echter wanneer je al reseller de licenties per maand inkoopt via het CSP model kun je ten alle tijden het abonnement beëindigen.
Wat gebeurt er als er een user wegvalt?
Het abonnement loopt door tot het einde van het contract. U kunt de user eventueel wel overzetten naar een nieuwe user. Microsoft online Support kan u hierbij helpen. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 020-500 1002, optie 4
Hoe koop ik extra storage aan?
Extra storage kan aangekocht worden in Open of CSP. Bestellingen kun je plaatsen op de website of via microsoft@ingrammicro.nl

form