IT beheer RotterdamIT- BEHEER  ROTTERDAM STAAT CENTRAAL IN ONZE DIENSTVERLENING

Alfacom IT Services, uw ankerpunt voor IT-beheer in Rotterdam, biedt deskundig systeem- en netwerkbeheer voor een breed scala aan MKB-bedrijven in en rond Rotterdam.

Als gecertificeerde Microsoft professionals, zijn wij toegewijd aan het optimaal functioneren van uw servers, computers, printers en opslagapparaten. Onze verantwoordelijkheid strekt zich uit tot het naadloos beheren van uw computernetwerk.

Speciaal voor het MKB en particulieren, biedt Alfacom een service- en verkooporganisatie die uitblinkt in IT-oplossingen. Wij hanteren een exclusieve aanpak door maximaal 25 computers per bedrijf te beheren, waardoor wij topservice en continuïteit kunnen garanderen tegen aantrekkelijke tarieven.

Wij nemen de volledige zorg voor de implementatie, aanschaf en installatie van alle hard- en softwaretoepassingen op ons, die cruciaal zijn voor uw bedrijfsvoering. Samen met u stemmen we de service af op uw behoeften.

Alfacom IT Services staat garant voor volledig netwerkbeheer tegen minimale kosten.

Neem actie: Sluit een contract af voor uw computer of computernetwerk bij Alfacom IT Services en ervaar de rust om u te focussen op uw expertise, terwijl wij zorgen voor de onze. Contacteer ons nu!

U kunt contact opnemen met Alfacom IT Services via de volgende methoden:

  • Telefoon: Voor algemene vragen kunt u bellen naar 010 4130503.
    Voor contractklanten is het nummer 010 4138360.
  • Mobiel: Voor dringende zaken kunt u bellen naar 06 53485568.
  • Contactformulier: Stel uw vragen via ons Contactformulier.
  • E-mail: Vragen via een e-mail mag naar info@alfacom.nl.
  • Adres: Ceintuurbaan 211, 3051 KC Rotterdam. Let op, bezoek is alleen op afspraak.

Wij staan klaar om u te helpen met al uw IT-behoeften.

Meer informatie alfacom netwerkbeheer
WAT BEDOELEN WIJ MET SYSTEEM- NETWERKBEHEER ROTTERDAM :
  • Installatie, beheer en onderhoud van Windows Servers.
  • Configuratie van een VPN-omgeving voor thuiswerken via een Virtueel Privé Netwerk.
  • Inrichting van een RDP (Remote Desktop) omgeving voor thuiswerken op uw eigen computer op kantoor.
  • Opzetten en beheren van uw Microsoft 365 Online Omgeving.
  • Instellen van NAS en andere opslagapparaten voor back-up of fileserver toepassingen.
  • Beheer van Linux servers voor proxy of fileserver doeleinden.
SYSTEEMBEHEERDERS ZIJN O.A. VERANTWOORDELIJK VOOR:
  • het maken van back-ups
  • installeren van updates van een besturingssysteem.
  • installeren en instellen van hardware en software
  • toevoegen/wijzigen/verwijderen van gebruikersinformatie
  • opnieuw instellen van wachtwoorden
  • beantwoorden van technische vragen
  • de beveiliging van het netwerk
  • documenteren van van het netwerk
  • gemelde problemen onderzoeken en oplossen
NETWERKBEHEER OP AFSTAND

Afhankelijk van uw voorkeur beheren wij uw netwerk op afstand (‘remote’ beheer vanuit ons kantoor) of bij u op locatie. Via speciale software kunnen wij diverse werkzaamheden op afstand uitvoeren op uw server(s). Dit bespaart kosten en verkort de responstijd aanzienlijk.

Systeembeheer en Netwerkbeheer zijn twee cruciale aspecten van IT-beheer, maar ze richten zich op verschillende gebieden.

Systeembeheer gaat over het beheren van de systemen binnen een organisatie. Dit omvat taken zoals:

  • Het configureren van systemen.
  • Het installeren van software.
  • Het oplossen van technische problemen.
  • Het monitoren van systemen en uitvoeren van updates.
  • Het ontwikkelen van back-upstrategieën voor gegevensherstel.

Netwerkbeheer daarentegen focust op het beheer van het organisatienetwerk, met taken zoals:

  • Het opzetten en onderhouden van netwerkapparatuur.
  • Het beheren van netwerkverkeer en netwerkbeveiliging.
  • Het ontwerpen en implementeren van netwerktopologieën.
  • Het configureren van netwerkprotocollen.
  • Het optimaliseren van netwerkprestaties en het waarborgen van de integriteit en vertrouwelijkheid van gegevens.

De rol van een systeembeheerder is vaak breder en kan ook het beveiligen van een computernetwerk en het documenteren van de werking van een systeem omvatten. Netwerkbeheerders daarentegen hebben meer te maken met de infrastructuur die communicatie tussen computers mogelijk maakt, zoals LAN en WAN, en zorgen voor het onderhoud en de integratie van deze netwerkinfrastructuur.

Beide rollen vereisen een flexibele houding, omdat storingen op elk moment kunnen optreden, en beide specialisten moeten in staat zijn om snel te reageren om de continuïteit van de IT-diensten te waarborgen.

ALFACOM ONDERHOUDSCONTRACT BEDRIJVEN

Om bedrijven op afstand, locatie of telefonisch bij te staan, werkt Alfacom Benelux met supportkaarten en bijbehorende supportstrippen.

HOE WERKT HET.

1 supportstrip geeft recht op 15 minuten telefonisch support, met een minimum van 2 supportstrippen per supportaanvraag.
4 supportstrippen geeft u recht op 1 uur support op locatie, en heeft een minimum van 4 supportstrippen per supportaanvraag.
Bij een supportaanvraag met spoed is een engineer binnen 4 uur op locatie, er  zal 150% worden doorberekend.
Bij een supportaanvraag op zaterdag of na kantoortijd zal er 150% worden doorberekend.
Bij een supportaanvraag op zondag of feestdagen zal er 200% worden doorberekend.
Een servicecall, kan telefonisch, of via het  Alfacom RMA Systeem worden aangevraagd.

DIVERSE KEUZES SUPPORTKAARTEN

Er zijn verschillende ondersteuningskaarten waaruit u kunt kiezen, afhankelijk van het niveau van ondersteuning dat u denkt nodig te hebben. Onze ondersteuning omvat problemen met computers, printers, scanners, e-mail, Microsoft 365 en netwerkstructuren. Voor overige storingen staan we ook open om te bespreken..

DE VOORDELEN VAN EEN SUPPORTKAART
  • Snel hulp op de werkvloer middels geldige SLA.
  • Direct support d.m.v. support op afstand.
  • Kosten worden gemaakt alleen wanneer nodig.
  • Een aanspreekpunt voor uw IT omgeving.
WAAROM EEN ONDERHOUDSCONTRACT BIJ ALFACOM BENELUX IT SERVICES:

Waarom zou u kiezen voor een onderhoudscontract bij Alfacom Benelux IT Services?

Door een “Alfacom onderhoudscontract bedrijven” af te sluiten voor IT-ondersteuning van uw computer of computernetwerk, verzekert u zichzelf van gemoedsrust. Hierdoor kunt u zich volledig focussen op waar u goed in bent, terwijl wij ons richten op onze expertise.

Wilt u ook genieten van zorgeloze IT-ondersteuning? Neem dan vandaag nog Contact met ons op om een onderhoudscontract af te sluiten en laat ons uw IT-zorgen wegnemen.

Heeft U een bedrijf of kantoor aan huis,  Klik hier.  Heeft u binnen  het bedrijf problemen met defecte Laptops of Computers klik hier computerreparatie voor bedrijven.

Meer diensten van alfacom

Interesse? neem dan vrijblijvend contact op, dat kan via ons of bel 0104130503.


Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.
Op al onze diensten zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.